mv09-13. El valor de fer populars els coneiximents sobre patrimoni. El cas de Cartagena
Hi ha una quantitat ingent de patrimoni particular que desapareix de manera silenciosa pel desconeixement dels seus valors pel públic en general. Des de l’any 2008, a Cartagena hi ha un grup de persones que treballem per la difusió del patrimoni de manera atractiva perquè la mateixa ciutadania el conega, el valore i, nalment, el conserve. Aquestes persones estan vinculades a diferents àmbits tècnics o culturals i ofereixen el seu coneixement a través d’activitats que consideren properes i que fan que el ciutadà s’hi involucre. Els resultats, en alguns casos, són sorprenents i les activitats es col·lapsen poc després d’organitzar-se i arriben, de manera automàtica, a nombrosos sectors de la ciutat. En l’article intente exposar les estratègies que millor han funcionat i que poden servir per a exportar l’experiència a altres àmbits, sectors, o zones geogràfiques.
José Antonio Rodríguez Martín
Paraules clau: Cartagena, difusió, patrimoni, popular.