Les Publicacions de Patrimoni - PEU

Les publicacions de Patrimoni-PEU s'articulen al voltant de tres eixos principals: la definició i actualització del concepte de patrimoni cultural, la seua socialització (educació patrimonial i interpretació del patrimoni) i la cerca de xarxes i models d'intercanvi i generació de coneixement, pràctica i experiència al voltant del patrimoni (les comunitats patrimonials).

Memòria Viva

Memória Viva es la revista anual de Patrimoni-PEU i s'estructura en tres parts ben diferenciades: projectes i experiències dels Grups Locals (Comunitats Patrimonials), invitacions i col·laboracions d'especialistes que participen en les nostres jornades i activitats i, finalment, autors i autores que presenten les seues propostes a la convocatòria anual d'articles.

Consulta Memòria Viva PDF

memoria viva11 val memoria viva10 val memoria viva09 val
Vore MV11 en Isuu
Descarrega MV11
Vore MV10 en Isuu
Descarrega MV10
Vore MV09 en Isuu
Descarrega MV09

















Números Anteriors

Memòria Viva 08. Vore Mv08 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 07. Vore Mv07 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 06. Vore Mv06 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 05. Vore Mv05 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 04. Vore Mv04 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 03. Vore Mv03 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 02. Vore Mv02 en ISUU. Descàrrega PDF

Memòria Viva 01. Vore Mv01 en ISUU. Descàrrega PDF

mv08-09. Si no vénen, hi aniré jo. Projectes d’educació patrimonial entre la il·lusió i la necessitat

Escrit per Pablo de Castro Martín on . Posted in Memòria Viva

L’educació –formal o no formal– és un dels camps més e caços per a aconseguir implicar els joves en la conservació i respecte del patrimoni cultural. El problema resideix en com aconseguir que els adolescents s’hi acosten, en especial, quan quasi qualsevol cosa que sona a escola la rebutgen sense cap preocupació.

En aquest sentit, l’aprenentatge basat en projectes d’educació patrimonial pot servir perquè els joves aprenguen per si mateixos i acaben per estimar allò que estudien, convertint-se en agents actius de la seua posada en valor mitjançant processos d’identització creadors de vincles indissolubles. L’article, a partir d’exemples concrets, dibuixa algunes claus sobre com plantejar projectes per a ser implementats.

Pablo de Castro Martín

Paraules clau: Educació, educació patrimonial, projectes d’educació patrimonial, aprenentatge basat en projectes, ABP, identització

Enllaç article

06.2

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Monografies Memòria Viva

Monografies Memòria Viva reuneix aquelles recerques sorgides en el marc de Patrimoni-PEU que analitzen en profunditat aspectes dels pilars temàtics del projecte.

MV1 MV1
Descarrega Monografia MV2 Vore Monografia MV1 en Isuu
Descarrega Monografia MV1