mv08-09. Si no vénen, hi aniré jo. Projectes d’educació patrimonial entre la il·lusió i la necessitat

Escrit per Pablo de Castro Martín on . Posted in Memòria viva

L’educació –formal o no formal– és un dels camps més e caços per a aconseguir implicar els joves en la conservació i respecte del patrimoni cultural. El problema resideix en com aconseguir que els adolescents s’hi acosten, en especial, quan quasi qualsevol cosa que sona a escola la rebutgen sense cap preocupació.

En aquest sentit, l’aprenentatge basat en projectes d’educació patrimonial pot servir perquè els joves aprenguen per si mateixos i acaben per estimar allò que estudien, convertint-se en agents actius de la seua posada en valor mitjançant processos d’identització creadors de vincles indissolubles. L’article, a partir d’exemples concrets, dibuixa algunes claus sobre com plantejar projectes per a ser implementats.

Pablo de Castro Martín

Paraules clau: Educació, educació patrimonial, projectes d’educació patrimonial, aprenentatge basat en projectes, ABP, identització

Enllaç article

06.2

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar